Date despre partea de propulsie electrică.
De exemplu a noastră Dacia Spring, fabricată în China :
Vehicul electric (EV, electric vehicle)
- Paul M
- Membru
- Mesaje: 122
- Membru din: Lun Aug 28, 2023 12:27 pm
- A apreciat de: 0
- A fost apreciat de: 19 ori
Câteva calcule aproximetive :
avem adică 9 kWh și 12 kWh la 100 km ( urban și combinat )
cu un încărcător eficient, randament (să zicem) 0,8 %, ar rezulta un consum energie din rețea 11,5 kWh și 15 kWh
la un preț de 1,3 lei / kWh ar veni cam 15 lei și 20 lei la 100 km. Pare OK.
Sau refacerea plinului de la zero : 27 kWh /0,8 x 1,3 lei = 44 lei. Iar pare OK.
VW Up e var. 1 are baterie de 17 kWH , motor 60 kW
VW Up e var. 2 are baterie de 32 kWH , 310 V, motor 60 kW
Fiat 500 e are baterie de 24 kWh sau de 42 (37) kWh cu motor de 87 kW, consum realist 16 kWh/100.
avem adică 9 kWh și 12 kWh la 100 km ( urban și combinat )
cu un încărcător eficient, randament (să zicem) 0,8 %, ar rezulta un consum energie din rețea 11,5 kWh și 15 kWh
la un preț de 1,3 lei / kWh ar veni cam 15 lei și 20 lei la 100 km. Pare OK.
Sau refacerea plinului de la zero : 27 kWh /0,8 x 1,3 lei = 44 lei. Iar pare OK.
VW Up e var. 1 are baterie de 17 kWH , motor 60 kW
VW Up e var. 2 are baterie de 32 kWH , 310 V, motor 60 kW
Fiat 500 e are baterie de 24 kWh sau de 42 (37) kWh cu motor de 87 kW, consum realist 16 kWh/100.